Osobní údaje
Jméno a příjmení: Lukáš Kaštovský
Datum narození: 16.6.1991
Adresa: Na široké 2622/16, Ostrava 70200
Email: lukas@kastovsky.cz
Úvod
Jsem člověk mnoha koníčků, z nichž některé přerostly v práci. Konkrétně jde o lásku k moderním technologiím a fotografování. IT technika dělám už od roku 2010, fotografii se věnuji o rok méně, ale obojí chci určitě dělat dál.
Ve své práci se snažím být spolehlivý, důsledný a zároveň ohleduplný a férový. Část vědomostí jsem nabyl formou školení, ale většinu činností, které dělám, jsem se naučil sám. Umím celkem dobře vyhledávat potřebné informace a pracovat s nimi. Zároveň se snažím vyhledávat a aktivně přijímat kritiku mé práce, protože vím, že je pro mé další sebevzdělávání velmi důležité. Při své práci se často snažím o kompromis pokud to situace dovolí, ale vždy co nejlépe na míru zákazníka či kolegy.
Vzdělání
2006 – 2009 Střední škola 17. listopadu Prof. Zdeňka Matějčka Ostrava-Poruba Obor: Mechanik Elektronických zařízení
Pracovní zkušenosti
2020 – součastnost TietoEvry
Náplň práce do roku 2022 jako Unix Technician T2: Komplexní podpora Unixových operační systému typu Linux (RedHat, Suse, RockyLinux, Oracle Linux, CentOs, …) AIX, HP-UX a Solaris na úrovni T2. Částečná práce také s virtualizačními platformami typu VmWare (vSphere) a HyperV. Dále práce s HW servery HP a Dell v rámci vzdálené podpory přes prostředí HP OA (Onboard administrator), HP iLo (Integrated Lights-Out) či Dell iDrac (Integrated Dell Remote Access Controller).
Náplň práce od roku 2022 do součastnosti jako Unix Tech Lead: Technický dohled při pohovorech a zaškolování nováčků na pozici Unix Technician T2, vytváření a správa dokumentace/návodů sloužící převážně technikům na úrovni T2. Aktivní analýza práce techniků T2 a následné vedení meetingů zaměřené na hledání procesních chyb a jejich nápravu. Vedení interního školení zaměřené pro naprosté nováčky se systémem Linux. Výpomoc kolegům při řešení složitějších úkonů a občasné praxe pro studenty 3. a 4. ročníku střední školy.
2012 – 2020 DAP Services a.s. jako IT technická podpora.
Náplň práce: Komplexní podpora všech pracovních stanic, mobilních telefonů či tabletů firmy. Od výběru, koupě, instalaci, přes seznámení, reklamaci, případné řešení problému až po komunikace s technickou podporou produktu a občas i samotný servis zařízení. Dále také správa kompletní firemní sítě, od providera internetu, přes firewall, switch, ap až do připojeného zařízení.
Pracovní náplň také zahrnovala veškerou správu webových stránek WordPress/drupal/joomla/HTML5, serverů CentOS, emailových schránek, vzdělávacího systému LMS, zařazovacího systému RT, správa licencí Office 365/google suite/office 2016, nebo také poskytování podpory zákazníkům firmy. Nejednou jsem měl také na starost vymyslet a připravit technické podmínky pro konference či prezentace. Často jsem také vzdělávál zaměstnance v rámci bezpečnosti na internetu (jaké mají používat hesla, na jaké emaily nebo webové stránky si dávat pozor atd).
2011 – 2012 Autocont CZ a.s. jako Specialista technické podpory.
Náplň práce: Telefonická a emailová podpora hostovaných cloudových služeb jaké jsou např.: MS Exchange, Office 365, MS Lync a MS CRM. Dále poskytování oficiální české a slovenské podpory síťových zařízení značky Netgear, jak domácích tak firemních řešení typu ReadyNAS. Týkala se nejenom domácích routerů či AP, ale také firemních řešení typu ReadyNAS.
2010 – 2011 C.T.S.E. Servis, s.r.o. jako Servisní Technik ICT.
Náplň práce: Správa veškerého zařízení, software a sítě pro zákazníky firmy. Správa probíhala skrz vzdálenou podporu, ale většinou osobně. Týkalo se to jak pracovních stanic, tak serverů, funkčnosti firemní sítě, ale také zákazníků internetového připojení.
Technické znalosti
– Komplexní administrace operačních systému Linux (RedHat, Suse, RockyLinux, Oracle Linux, CentOs, …) AIX, HP-UX a Solaris na úrovni T2
– Administrace virtualizačních platforem typu VmWare (vSphere), částečně také HyperV
– Tvorba manuálů/dokumentace
– Základní až pokročilé dovednosti s MS Office či Google suite a Office 365.
– Administrace HW serverů HP a Dell nejenom v rámci konfigurace komponentů ale i v rámci vzdálené podpory přes prostředí HP OA, HP iLo či Dell iDrac
– Částečná zkušenost se správou Microsoft Azure cloud
– Schopnost vést školení jak prezenčně tak online např. pomocí Microsoft Teams
– Veškerá správa pracovních stanic a jejich operačních systémů typu PC, Intel NUC, Mac, notebook, tablet, smartphone, Macbook, …
– Správa serverů, ať už po hw stránce, či sw (to se týká i výměny komponentů a instalace, správa OS, Apache, PHP, MySQL, certifikátů).
– Správa firemní sítě, např. routerů, firewallů, AP, NAS, repeater, print server, síťové tiskárny.
– Správa příslušenství pracovních stanic, tiskárny, skenery, TV, drátové a bezdrátové připojení obrazu, různá audiotechnika a videotechnika.
– Instalace a správa webových stránek či systémů (wordpress, joomla, drupal, BestPractical’s RT, e-learning LMS, …).
– Základní práce s grafickými programy typu Adobe Photoshop.
Cizí jazyky
Angličtina B1 až B2 – komunikace se zákazníky a kolegy. Komunikace s technickou podporou produktů jak písemně tak slovem. Potřebná také pro vyhledávání informací, či řešení skrz dokumentace a internet.
Řidičské schopnosti
Řidičský průkaz skupiny B od roku 2010 – považuji se za aktivního, zkušeného a spolehlivého řidiče. Pravidelně se snažím získávat zkušenosti na škole smyku, či jízdách na uzavřeném okruhu.
Vlastnosti a dovednosti
Snažím se být samostatný, sebevzdělávací, důsledný a hlavně si zachovat pozitivní přístup. Dále také kolegiální, komunikativní, upřimný i ohleduplný. Nejsilnější vlastností, kterou mohu zmínit, je všeobecný přehled. Jsem schopen si pročíst desítky článků a recenzí jen kvůli koupi pračky.
Zájmy
Krom výše dvou zmíněných mám ještě další zájmy jako je např. cestování (v rámci spolupráce ve focení), díky tomu také rafty, feraty, zipline, canyoning. Dále také sporty typu Archerygame, laser game, in-line brusle, sportovní řízení auta, motokáry, videohry a filmy.
Zde můžete stáhnout životopis jako PDF.